مشاوره تبلیغاتی حرفه ای close
مشاوره تخصصی سامانه پیام کوتاه A-SMS

مشاوره تبلیغات پیامکی حرفه ای

۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ و ۱۴ دقیقه

  points

نکات بسیار مهم در تبلیغات پیامکی 

سامانه پیام کوتاه آ-اس ام اس در راستای وظیفه اجتماعی فرهنگ سازی استفاده به جا و مؤثر از سامانه های ارسال و دریافت پیامک سعی دارد نقطه نظر مناسبی را به کاربران سامانه های پیامکی ارائه نماید . امید که مورد توجه قرار گیرد و بیشترین بهره وری را برای کاربران پیامک های تبلیغاتی داشته باشد .
در ارسال پیامک های تبلیغاتی حتما 4 دسته نکات بسیار مهم زیر را به یاد داشته باشید تا بیشترین استفاده و کمترین هزینه ممکن را داشته باشید .

1- مخاطبان هدف (کمپین سازی یا ارسال به اصناف)

باید این اطمینان را داشته باشید که پیامک تبلیغاتی یا اطلاع رسانی شما هدفمند برای مخاطبان مناسب ارسال میشود . برای این کار میتوانید مجموعه هدف خود را با جمع آوری شماره آنها به صورت کمپین بسازید . این کار به شما کمک میکند برای یک تبلیغ و اطلاع رسانی کمترین هزینه ممکن را صرف کنید . البته سامانه پیام کوتاه آ-اس ام اس بخش قابل توجهی از شماره اصناف در کشور را جمع آوری کرده است و روی همه انواع پنل های کاربری فعال کرده است و شما می توانید از آن به عنوان یک کمپین هدف احتمالی استفاده کنید .
البته کمپین سازی از نظر روانشناسی نیز میتواند در یک فرایند کلی تبلیغاتی به شکلی مثبت اثر گذاری کند . وقتی پیامک های تبلیغاتی به صورت بی جا برای افراد غیر مرتبط ارسال میشوند منجر به مسدودسازی پیامک های تبلیغاتی می شوند و در واقع از دو جنبه ضرر حساب میشود . جنبه اول عموم مردم هستند که می توانستند نیازهای خود را ازطریق پیامک و سامانه های اطلاع رسانی و ارتباط با مشتریان بررسی و خرید و مرتفع کنند . جنبه دوم عدم دسترسی ارسال کننده تبلیغات و اطلاع رسانی به شماره بخشی از مخاطبان است . به هر حال ما در تلاش هستیم از تمام جنبه ها موفقیت کسب و کار ها را فراهم کنیم تا مردم بتوانند خدمات مورد نیاز خود را از طریق پیامک بررسی و تهیه کنند .

2- زمان ارسال (وابسته به نکته اول تغییر میکند )

زمان ارسال پیامک بسیار مهم است . فرض کنید پیامک تبلیغاتی یا اطلاع رسانی در زمانی که شما خواب هستید یا در اوج کاری قرار دارید و سرتان بسیار شلوغ است ، روی گوشی تان بیاید و بخاطر آن بیدار شوید یا حواستان از کار پرت شود، مسلما پس از آن حس خوبی نسبت به آن پیامک تبلیغی نخواهید داشت. بنابراین باید در نظر بگیرید اگر برای دسته خاصی از مخاطبان (اصناف و مشاغل) پیامک ارسال میکنید متناسب با شغل آنها در زمان استراحت و یا اوج کاری شان نباشد . این پارامتر به صورت تجربی که ناشی از برخورد با آن دسته از مخاطبان بوده بدست می آید. اگر تبلیغات شما به صورت منطقه ای و کدپستی ارسال می شود باید زمان مناسب طوری انتخاب شود که مردم خواب نباشند . لذا ساعت 10 تا 12 ظهر و 3 تا 6 عصر زمان بسیار مناسب و عالی برای ارسال خواهد بود . خوشبختانه قابلیت ارسال در آینده این امکان را به شما می دهد در هر زمان که وقت خالی دارید متن مناسب و مخاطبان هدف را انتخاب کنید . با تنظیم زمان ارسال در مورد دلخواه شما که مناسب برای مخاطبان شماست ، پیامک تان را ارسال کنید .
3- محتوای پیامک (رعایت اصول نگارش و مفاهیم تبلیغاتی)

همه ما روزانه پیامک های تبلیغاتی زیادی را دریافت می کنیم. از دید ما همه پیامک های تبلیغاتی در یک گروه قرار نمی گیرند و برخورد ما با همه پیامک های تبلیغاتی یکسان نیست.

دسته اول پیامکی هایی هستند که مخاطب به محض دریافت و با خواندن چند کلمه ابتدا متن، پیام را حذف کرده و حتی این فرصت را به خود نمیدهد که متن را تا انتها بخواند. این ها همان پیامک های تبلیغاتی برای فرد دریافت کننده آن می باشند .
دسته دوم از  پیامک های تبلیغاتی هستند که مخاطب آن  را تا انتها خوانده و بعد از آن اقدام به حذف پیامک می کند. شاید فرستنده پیامک تبلیغاتی دسته دوم نسبت به دست اول در تبلیغات خود موفق تر بوده  اما باز هم نتوانسته به هدف خود برسد و مخاطب را به مشتری تبدیل کند.

مطمعنا کسانی که فکر می کنند که تبلیغات پیامکی بی فایده است و مخاطب اصلا پیام را نمی خواند و فکر میکنند که تبلیغات پیامکی یعنی هدر دادن هزینه جزء گروه اول و دوم هستند و نتوانسته اند متن پیامک تبلیغاتی خود را به گونه ای تنظیم کنند که مخاطب را جذب کند و تاثیر گذار باشد.

نوع دیگری از پیامک ها به گونه ای است که کاربر بعد از خواندن پیام آن را پاک نمیکند و به این امید که یک روزی ممکن است به آن نیاز داشته باشد آن پیام را در گوشی خود نگه می دارد. این پیامک ها تبلیغات اطلاع رسانی هستند. البته درست است که این نوع از پیامک ها نسب به دو نوع اول بهتر است و فرستنده شانس بیشتری دارد اما از کجا معلوم تا زمانی که مخاطب به آن کالا و خدماتی که در پیامک معرفی شده است نیاز داشته باشد، با رقیبان شما آشنا نشده باشد و ترجیح نداده باشد که از رقیبان شما خدمات و یا محصول را تهیه کند و یا اصلا شاید زمانی که نیاز به تبلیغ شما دارد نتواند به راحتی آن را از میان حجم وسیعی از پیامک ها پیدا کند و کلا منصرف شود!!!

اما شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمان دریافت یک پیامک تبلیغاتی متن به گونه ای است که در همان لحظه تصمیم میگیرید که با شماره نوشته شده در متن پیامک تماس بگیرید و یا اگر مراجعه حضوری دارد برای یک بار هم که شده در برنامه خود مراجعه حضوری را قرار دهید.
چند پاراگراف بالا مشخص می کند که نکته اول یعنی مخاطبان هدف چه اهمیت بالایی دارند.

شما به عنوان فردی که قرار است محصول و یا خدمات خود را در قالب پیامک تبلیغاتی به مخاطبین معرفی کند چه مواردی را باید در محتوا رعایت کند که جز دسته آخر پیامک های تبلیغاتی به حساب بیایید و کاربر مشتاق باشد با شما تماس بگیرد.

موارد ساده و راحتی است که با رعایت کردن آن ها می توانید از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را بکنید.
متن کوتاه اما کامل

سعی کنید متن را تا جایی که امکان دارد کوتاه بنویسید اما توجه داشته باشید که این کوتاه نوشتن نباید باعث شود که خوانایی و درک پیام کم شود.

پیشنهاد شگفت انگیز و مدت دار

سعی کنید در متن پیامک خود یک پیشنهاد شگفت انگیز را مطرح کنید. به عنوان مثال کوپن تخفیف در نظر بگیرید و یا یکی از ویژگی های مهمی را که شما را از دیگر رقیبان خود متمایز می کند بیان کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که این تخفیف و یا پیشنهاد ویژه باید به مدت محدود باشد و در متن پیامک بیان شود که به به عنوان مثال به مدت 3 روز.
زمان در نظر گرفته شده برای پیشنهاد ویژه نباید خیلی کم باشد (مثلا یک روز) زیرا ممکن است مخاطب در آن بازه زمانی موقعیت تماس با شما را نداشته باشد و کلا بی خیال این پیشنهاد ویژه شود. از طرفی هم نباید این بازه زمانی آنقد زیاد باشد(مثلا یک ماه) که مخاطب ارتباط با شما را به روزهای آخر بگذارد و در اخر با توجه به شرایط کلا بی خیال شود و یا فراموش کند. فراموش نکنید که شما تنها در چند ثانیه ای که متن پیامک خوانده می شود وقت دارید که مخاطب را به یک مشتری تبدیل کنید.

وارد کردن شماره تماس ثابت با پیش شماره

خیلی از افراد با این تصور که ادرس نشان دهنده شهر مورد نظر است و یا زمانیکه پیامک خود را بر اساس ارسال منطقه ای، به یک شهر مشخص ارسال می کنند از نوشتن پیش شماره تلفن ثابت خودداری می کنند.

اما باید بدانید که همین نکته ساده و با نوشتن پیش شماره می تواند تماس های دریافتی شما را چند برابر کند، زیرا زمانی که پیامک به  گوشی مخاطب ارسال می شود، اگر در ابتدا شماره های تلفن ثابت پیش شماره نیز نوشته شده باشد با کلیک بر روی شماره مورد نظر امکان برقراری تماس میسر می شود و نیازی نیست که کاربر شماره را کپی کند و …

4- نباید های تبلیغات با پیامک !

– اشتباه در املاء کلمات
– عدم طراحی متن بصورت لاتین
– طولانی بودن متن بیشر از ٣ پیامک
– متن پیامک بایستی با لحن محترمانه باشد
– عدم استفاده از بهترین ،معتبرترین،تنها ترین و اولین . .
– عدم استفاده از آدرس سایت طولانی یا آدرس پستی طولانی
– عدم استفاده از شماره های ایرانسل ، همراه اول ، رایتل برای ارسال پیامک تبلیغاتی
– عدم استفاده از نرم افزارهای ارسال پیامک بدون امکان ریز گزارشات مالی و گزارش پیامک های برگشت خورده

 
    اولین حرف الفبای تبلیغات - سامانه پیام کوتاه آ-اس ام اس - به دوستان خود بگویید - Advertising By A SMS.IR

 

internet marketing

    ResearchGate LinkedIn